Grupa wsparcia dla MAM dzieci w spektrum autyzmu / ZA

 


Stowarzyszanie Auxilium zaprasza na Bezpłatne
GRUPY WSPARCIA DLA MAM DZIECI W SPEKTRUM AUTYZMU.

Spotkania są realizowane w ramach projektu Budżetu Obywatelskiego Piaseczno.

Spotkania odbywać się będą cyklicznie, raz w miesiącu, do końca 2021 roku, w godzinach 18.00-20.00
.

ZACHĘCAMY DO ZAPISÓW, poprzez link:
ILOŚĆ MIEJSC JEST OGRANICZONA - do maksymalnie 15 uczestników.

Miejsce spotkania:
salka warsztatowa/ zielona


w budynku Biblioteki Publicznej w Piasecznie
Centrum Edukacyjno-Multimedialne, ul. Jana Pawła II 55
 
 
 
Prowadzenie:
 

Dominika Działek
(mama dwóch chłopaków 8 i 13 (ZA) lat, Fundacja Aleklasa)

Jeden z filarów fundacji - związana z Aleklasą od początku jej istnienia, a nawet wcześniej .
"Prywatnie, jestem mamą dwóch wspaniałych chłopców w wieku 8 i 13 lat z Zespołem Aspergera.
W poszukiwaniu rozwiązań oraz zrozumieniu źródła spotykanych trudności w funkcjonowaniu osób ze spektrum autyzmu zaczęłam:
– eksplorować fascynujący świat psychologii,
– odkrywać, jak działa mózg, poznałam podejście Self Reg,
– komunikować się w oparciu na relacji poprzez NVC czyli porozumienie bez przemocy,
– komunikować się i wspierać naukę moich dzieci rysując, (z pomocą przyszła mi metoda myślenia wizualnego, czyli Sketchnoting),
– studiować pedagogikę na WSP im. Janusza Korczaka.
W wirtualnym świecie Facebooka jestem moderatorką dwóch grup:
„ADHD, Zespół Aspergera – wymagające dzieci, poszukujący rodzice”,
oraz „Razem zrozumiemy AS’y”.
Prowadzę stronę Rysunkowa "Działka Wiedzowa"
https://www.facebook.com/Rysunkowa.Dzialka.Wiedzowa


Joanna Dryjańska
(Fundacja Aleklasa)


Jestem mamą trójki nastolatków, w tym z ZA oraz autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną.
Ukończyłam kurs trenerów grup wsparcia dla rodziców w Fundacji Sto Pociech
Od kilku lat prowadzę i współprowadzę wykłady i autorskie szkolenia dla nauczycieli i specjalistów z zakresu współpracy z rodzinami dzieci w spektrum autyzmu oraz warsztaty i konsultacje indywidualne dla rodziców i
opiekunów.
Współpracowałam z Fundacją Wsparcie na Starcie, jestem współautorką poradnika „Uczeń z zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej” wydanego przez ORE, artykułu pod przewrotnym tytułem „Jak na równych zasadach wychowywać rodzeństwo dzieci z niepełnosprawnością” oraz innych publikacji.
Aby nie zwariować w trudnej codzienności, praktykuję i propaguję Uważną Fotografię – stworzoną na własny użytek metodę na bazie Mindfulness.